VIKTigt =)

Kilon kilon... ja såna har man några! hade ju en del för många innan jag blev gravid, gick sen upp 16 kg under graviditeten. Har motverat mig själv hela graviditeten, bestämt att när bebsien väl kommit så skulle jag sätta igång. Promenera, träna och gå ner i vikt, tillbaka till den vikten jag trivdes i! Började så smått redan samma vecka Oliver kom, med korta långsamma promenader, efter en vecka hade jag tappat 8 kg, helt normala kg att gå ner efter förlossning, bebis o vätska osv, när Oliver var två veckor hade jag kommit igång med mer riktiga promenader, inte så snabba ännu men kommit upp i 4 km promenader i alla fall! o när det var exakt två veckor efter förlossning så hade jag tappat 10 kg, kändes BRA! idag, när Oliver är 2 veckor och 5 dagar så har jag gått ner 11,5 kg. Känns så bra, nu hoppas jag promenaderna o amningen fortsätter ta!! 4 kg kvar till vikten innan graviditet och sen "bara" 10 kg kvar... PUST! gissa om det gäller o fortsätta röra sig ;) o hoppas sen oxå att huden kommer strama till sig rejält ;)

övrigt då! Oliver mår superbra, lillkillen är snart tre veckor o har knappt öppnat mun än, mer än för att äta då. Han är otroligt nöjd och mår bra, gnyr lite när han är hungrig, men skriker inte över huvid taget än :) oss gör det såklart inget att han inte skriker, han får gärna fortsätta varfa så här nöjd o lugn o go o glad :)
Amningen fungerar klockrent, har lika mycket mjölk nu som jag haft med de andra två gossarna, liten ökar minst sagt bra i vikt, o har sen födseln gått upp 770 gr, våran lilla tungviktare!
Bland det bästa lillskrot vet är nog på kvällarna  när han mätt o lite övertrött får vila mot pappans bröst o bara ligga o mysa. :)


Jag o min lillskrot ♥


Liten hand =)


Mys med största brorsan, världens bästa martin, kort på mig o andra brorsan kommer senare, de e kvar i kameran...


Pussar får man stå ut med, inte bara från mamma, pappa, mostrar, bröder osv... ;)

ne nu är tacopajen som står i ugnen klar, das för middag! hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0