lufs lufs :D

sååå skönt. faktiskt. jag tycker det var skönt att springa, eller ja, använder gärna Tittis (rix morgonzoo) ord LUFSA. för att säga att jag springer är att ta i! =)
Hur som helst var det skönt, tog en kvällstur med finaste hunden runt berget. Matade bebis först o länade över honom för kvällsmys hos pappan, lufsade nog åtminstone hälften av de 4 km..! vilket faktiskt är bra jobbat för att vara en som liksom aldrig riktigt blivit kompis med jogging, promenaderna har jag mest alltid gillat men nu tänker jag att ska jag någonsin bli smal igen, få några som helst muskler i benen och något som helst flås så måste jag försöka ge mig på lufsandet med, så ska försööööka ta mig ut iaf 2 ggr/veckan på kvällen, bara jag o Decibel, så jag slipper skjutsa vagn så här i början av lufsträningen ;)


dagen idag då, den har varit kanon! har hunnit med massor känns de som *ler*
när dagen började 6.30 så regnade det ute...
åt frukost med mina härliga grabbar, sen åkte de stora till skolan o Oliver somnade om, jag plockade lite tvätt o kände att ne jag lägger mig o slappar!
slöade i kanske en halvtimme o sen reste jag mig ur soffan o körde igång med att rensa i sebbes garderob,
sen var jag igång!
blev städa tvättstugan, rensa upp på "kontoret"
(fattar inte varför vi lägger allt som vi inte orkar ta rätt på där inne?!)
och sen städade jag o rensade ur "plastbutt"skåpet!!
weeee det var 4 dåliga samveten och "saker att göra sen någongång" fixade :D
känns så skönt när sånt där är avklarat!!
när jag var klar hade klockan blivit tolv o älsklingen kom hem för lunch, fick bli resterna av fiskgrytan jag gjorde igår... efter lunchen så for jag hem till Kattis på kaffe, umgicks med henne till kl 18 när sambon kom hem på nytt, då for vi till Magnus o Tina o drack mer kaffe :P

tack föresten bästaste Kattis för kassen med kläder till lillskrot!! =)

nu är de sen kväer för mig så sooovdags! gnatt gnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0