en UNDERBAR dag!

ja idag har jag haft en toppendag! Började med o städa lite, är ju helg o de ingår liksom i ledigheten o passa på att få lite rent o fint hemma :)
efter att städningen var klar så plockade jag lite bland vinterkläderna, tog fram mössor o vantar så vi vet vart de finns när kylan slår till, vantarna behövs dock redan, iaf de dagar barnen vill cykla på morgonen!
behöver vantar o mössa jag med på morgonen för 5.30 är de inte hett ute!!

när jag kände att jag fått undan de så pratade jag me syster i tel, slutade med att både hon o Vito och Saga kom på fika! de va skoj, första gången jag träffade Vito så de va trevligt! vi drack kaffe pratade o Saga ritade, barnen mina  kollade tv o spelade dator samtidigt som de fikade.,,, hehe tänk att tv o dator är så kul!?

blev lunch med älsklingen o barnen, han jobbade idag men äter ju hemma =)
Sen kom Pontus så tog vi en promenad med Decibel, var såååå skönt ute! efter promenade for barnen hem till Roger, jag o Pontus drack kaffe i solen som bröt fram en stund, satt på altanen. Det var sååå skönt!!!

Passade på att trimma Decibel lite, hon va väldigt långhårig på öronen o tassarna lillskruttan...! riktigt fin blev hon!
Sen när Pontus åkte hem så åkte jag o Decibel till Myggsjön och tog ut Tjalle på en ridtur, var riktigt härligt ute! Decibel skötte sig superbra, hon är så himla duktig! kommer nog aldrig sluta imponeras av vilken fin kontakt vi har o hur lyhörd o duktig hon är!
Jättekul att de funkar så bra o ha henne med ut när jag rider, underbart o kunna slå samman sina två absolut största intressen! :)

nu har jag kommit hem o duschat både mig och Decibel... sen kom älsklingen hem med grillad kyckling...MUMS.

snart får vi besök av magnus o micke, kaffe popcorn o film ryktas de om! men jag tänker nog ta mig något lite starkare med. Kanske en cider nu o sen något gott till kaffet kanske... de låter väl som en fin avrundning på en underbart skön lördag :)

foto: Tjalle och Decibel
de riktigt matchar varandra de här två :) fläckiga i samma vita o mörkbruna, kanske jag borde köpa mig mörkbrun/vita ridkläder så jag passar ihop med dem jag med ;)
inte bara färgen de har gemensamt dessa två, de är dessutom lika härliga o duktiga båda två med! vi hade en underbar tur idag!


ne nu ropar cidern på mig ;)

hej hopp!!!

Kommentarer
Postat av: Lenita

sakanr hästtiden ibland,dock tänker jag aldriig leva utan hund =) men du,nu i älgjaktstider,ska du kanske klä både hund och dej själv i lysande färger?ha detbra mvh Lenita

Postat av: emma

är underbart med hund i livet igen, o hästar med för den delen och som sagt, underbart att kunna kombinera sina intressen =)

har klätt oss i gula västar o selar med reflexer nu när vi varit ute under jakt, samt hållt oss till vägarna =)

2010-10-20 @ 21:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0