Trött i kroppen =)

I helgen har vi fått en massa nytta gjort, men även en del nöjen =) varit en fullspäckad helg men ändå känner jag mig utvilad psykiskt =)

började helgen med att ha hem lite folk på fredagen, vi firade sista april me lite grillat, öl o vin samt skratt o prat! inga raketer dock då barnen var med Roger. De var iväg till brasa o kollade eld o raketer iaf =)
Grannarna smällde raketer och jag hade väl oroat mig lite för lilla D. Var lite orolig att hon skulle bli rädd... Men hon är ju lugnet själv, kollade upp lite när hon hörde raketerna ute men så var de ju inget farligt så hon la sig o sov igen... :) skönt med en så trygg hund!

lördagen högg vi ner en gran här ute, tog en stund att hugga o gräva upp roten men den kom upp iaf! vi sådde gräs på "nya" gräsmattan och kastade ut moss"dödare" på befintlig gräs/mossmatta. så var vi till ByggMax o köpte lite panel, är en del som skall bytas innan vi kan måla sen =) köpte även massar färg och penslar!
Så var vi ut o hälsade på svärmor o svärfar i stugan! umgicks o drack kaffe o tog en promenad. Trevligt.
målade panelen gjorde vi med... blev en del under dagen!

Idag har vi grävt hål o planterat Clematis på baksidan, samt satt upp spalje som den skall klättra på, kommer nog bli fint! förhoppningen är att den skall växa upp och bilda som en "vägg" ut mot allmäningen =)
så har vi snickrat ihop en kant till rabatten jag ska ha på framsidan o satt den på plats, nu fattas bara blommor =) rickard har medan jag gjorde detta, hunnit med att höja förrådsdörren så vi kan bygga altan sen, samt har han flyttat vattenutkastet så vi inte behöver ha vattenslangen på altan och böjrat byta ut lite av den dåliga panelen!

Jag o barnen som kom hem idag har dessutom hunnit med o varit sociala ute i gustafs, trevligt sällskap o kaffe blev det =)

efter allt utearbete var det gott me grillad korv me bröd på baksidan :P

nå... förutom allt som hör våren i hus till, så har man ju de vanliga tråket me damsugning o tvätt osv... pust. Nu blir de fil godis o sova i soffan ;)
imorrn vardag o promenad 5.30 =)

gnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0