NJUTNING!

Vet ni!? Det är sommar! Imorse 6.40 när jag o Decibel var ute i skogen var det så himla skönt! Solen sken, fåglarna kvittrade och det var så pass varmt så det räckte med tshirt på sig, då är det sommar! =)

Decibel var jätteduktig, mötte en karl med hund när hon va lös, hon var ca 6-7 meter före mig i spåret, när hon såg dem så stannade hon och då ropade jag, hon tvärvände, kom till mig och satte sig bredvid mig så jag kunde koppla henne, vi passerade och sen släppte jag henne igen, efter en stund mötte vi en morgonpigg joggare, jag ropade in D och hon satte sig fint bredvid mig, jag bad henne stanna och tittade på hon som joggade förbi men satt still, sen blev hon jätteglad! hon kände väl av min glädje så hon blev lyckling redan innan berömet kom. Sötnosen! Känns så skönt att hon är så lyhörd och att hon vill vara till lags och tycker det är kul! idag har vi övat lite stanna, med kommandot på avstånd. Är skoj o märka hur hon förstår mer o mer vad man vill för var gång man övar =) För de mesta tar vi ju bara långa härliga promenader lösa i skogen men det märks att hon tycker om de dagar vi lägger in lite mer träning oxå, och det är ju precis som jag vill ha det, en hund som trivs med livet och tycker det är kul när man tränar lydnad =)
vet inte om det är rasen eller decibel som individ som är helt underbar! är då glad att det blev just hon som kom till vår familj :)

nu på kvällen har vi varit hos min mamma o hälsat på, mina systrar var där med och vi grillade burgare, gott gott! och decibel blev bortskömd som vanligt av kjell =)) vi hade en härlig kväll som alltid med familjen!

sen blev de en skön promenad hem!
det är så här det ska vara att vara hundägare, var min tanke. det ska vara en NJUTNING att ta en promenad med sin hund. =)

nu är vi trötta bägge två och nog rickard med som just kom hem från jobbet. så nu säger vi god natt för ikväll!

gnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0