vita vintervärld!

Imorse gick jag upp 5.30, det är min nya gå upp tid!
Då är det jag o Decibel =)
Idag när vi kom ut så var det alldeles vitt ute. snöat inatt tydligen.
Vi tog en sväng runt berget, det var vi, några rådjursspår och snön.
Kändes som om vi var alldeles ensamma i vintervärlden skräddarbacken.
Det var så fint ute, hel mysigt hade vi det! hoppade och busade, rusade i snödrivor och hade de skönt, njae jag rusade inte så mycket men va lika härligt o bara kolla på Decibel o hennes "leende" för ser sjutton ut som om hon ler när hon springer runt o kikar på världen :) hon är kanonduktig o ha lös, kommer direkt man ropar eller visslar i pipan! men behöver inte ropa så mycket då hon hela tiden kollar vart jag e, hon går väl som mest 5-6 meter bort, sen vänder o kollar om jag hänger med, gotjejen!
Men vi tränar lite på inkallningen, rätt vad det är springer vi väl på någon o då ska det bli skoj o se om det sitter =)
Idag har vi även gått lite fot, duktig även där, hon söker kontakt så fint! (lite kanske de beror på att man får godis när man är duktig?) hon är härlig vår Decibel!

Barnen tycker om att ha hunden hemma, men martin tycker det är svårt att förstå att hon verkligen är VÅRAN hund o ska bo med oss alltid, han är så söt!

Mycket främmande har det blivit, många som vill hälsa nya familjemedlemmen välkommen, är lite som att skaffa barn ;) riktigt trevligt att alla är så nyfikna och tycker om tanken på att vi har hund! =))

Nu ska jag ta o köra barnen till skolan jag, o Decibel ska få va hemma själv en stund, första ggn! Blir inte många minuter då skolan ju ligger nära men det är bra träning =)

Ha en toppendag alla där ute, ni som jobbar med! själv är man ju MATTELEDIG =))



Sitter så fint ute o snön =)



Efter en långtur i snön blir man trött! Gäller både matte o Decibel =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0