positivt och negativt om vartannat...

förförra veckan var ingen hit... började ju med akuten på löördagskvällen och sen tisdagen operation. Fysiskt inte så kul men psykiskt idiotdrygt. Var så jobbigt så tänker inte ens gå in på att försöka beskriva det, lägesedan jag grät så mycket, längesedan jag mådde så dåligt. Det var en tuff vecka där jag bröt ihop då och då, såren i magen läkte dock snabbt och idag är det bara små ärr. Ärret i själen däremot, kommer nog ta tid att läka även om det idag känns snäppet lättare känner jag mig inte direkt på topp psykiskt, och det jävliga är att det kommer dröja sååå länge innan det här är över, tisdagen var bara starten... pust. mitt i all skit är jag dock glad och tacksam över det jag redan har! så himla tacksam över familj o vänner :)

mitt i min o rickards egen soppa så har vi dessutom min pappa som opererats, det har gått bra och han är på hemmaplan nu efter några veckor på sjukhus, hunden hans far runt mellan oss systrar, vi försöker hjälpas åt att ge henne ett hem tills pappa återigen kan ha henne hemma ´hos sig.
Sen har vi rickards mamma som är sjuk, hoppas innerligt hon får bli bra utan operation.

Som om det inte räcker så såg Sebbes provsvar för två veckor sen inte bra ut, så vi tog om förra onsdagen, det såg heller inte bra ut, tog om idag, det såg HELLER inte bra ut,,, fan. blir provtagningar hela veckan, om kreat inte blir o sjunka igen så kanske det slutar med biosi i stockholm... HOPPAS och håller tummarna för att det INTE är en avstötning på gång,,, VILL inte att han ska behöva opereras igen, inte nu... det kommer förr eller senare, det vet vi ju... men snälla snälla inte nu. låt honom va friskt många år till först!!! kommer vara en nervös vecka detta, ta prvoer varje morgon o vänta på telsamtal varje em för o få svar... =/

MEEN mitt i allt detta, sjukhus, sjukdomar, olysckfall... så finns det massa positiva saker med!

tex så går det riktigt bra på jobbet, jag trivs lika bra kanske till o med bättre än förr och det är sååå kul att jobba! ja jag tycker det! jag tirvs bra med mina uppgifter och förra veckan hade jag så KUL med kunderna! och det gör så mycket. har dessutom jättehärliga kollegor juuue =))

syster ytster har börjat utbildning vilket jag tycker känns jättekul! märks att DU mår bättre iom detta och jag är så glad för din skull =)
känns som om det är på väg att lösa sig för alla mina syskon när det gäller jobb och privat liv och finns det något bättre än när de runt omkring sig mår bra!? nee tror inte de =)))

ännu en positiv sak, jag har ridit en kompis häst en sväng, hon väntar bebisar i juni och vill ha lite hjälp me motioneringen av sin Islänning och det va ju kul för mig ;) bra för min själ o komma ut i naturen med häst lite, o bra för min kropp med haha igår tog jag med sebbe dit så han fick rida och jag gick, tröttsamt men väldigt kul =)

nå det blandas bra o sämre saker som sjutton just nu, jobbigt psykiskt att ena stunden skratta o va överlycklig o nästa va orolig eller ledsen som fan. MEN är ju tur man har massa bra i livet, allt jobbigt skulole ju va så mycket jobbigare annars...



Kommentarer
Postat av: marie

tänker på er gumman... styrkekramar:)

2010-03-02 @ 13:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0