God Morgon Decibel

Igår hämtade vi hem Decibel. blev en lång bilfärd för liten! Men vilken duktig hund, vi var sååå imponerade både jag o Rickard. Inte ett knyst hon sa!
men OJ va glad hon var de ggr vi stannade och pratade o klappade henne, o när vi tog ut henne på kisspaus med. Så duktig så.
klockan var närmare 23 tror jag när vi kom hem, då var det MYCKET att inspektera!
massa golv att nosa på, en vattenskål att doppa nos o öron i, en bädd att kika på och två KATTER! waow!

Dorabella satt mest still o lät Decibel smyga runt i kring, det gick jättefint! Decibel kände av direkt när Bellis tyckte hon va för närgången o då backade Decibel undan o sprang tillbaka till mig, så duktig så! Alf va mest skitsur! usch! en hund. Han stod me tassarna så tätt han kunde så ryggen blev JÄTTEHÖG ;) o Decibel, ja hon kände att nej han låter vi va ifred! så hon lät honom vara, bara spanade på honom på håll. Jätteduktig o känna av katterna o vad de accepterade o inte, behövde inte va med o styra dem nästan alls =))

Sen hittade hon på en riktig otäcking oxå, en HUND, i spisen! oj hon morrade på den otcäka lilla varelsen, men jag satte mig vid spisen o klappade hunden o decibel samtidigt o då insåg hon att den lilla otäckingen var riktigt söt o rar o egentligen var en spegelbild av en alldeles jättego Decibel =)

efter kvällspromenaden var det dags att försöka varva ner,,, tog ett tag men sen kunde hon slappna av och la sig nedanför huvudänden på min sida sängen, o där har hon sovit inatt. Inte ett knyst mer än kring 4.30 då hon plötsligt morrade o "boffade" en del, inte vet jag. Ett tidningsbud kanske?! lugnade dock ner sig när jag hade ner handen o klappade om henne o pratade med henne lite.

kl 5.30 väcktes jag av en mjuk nos som buffade på handen min. tittade upp och ser rakt in ett par bruna ögon och ett mjukt hundansikte som vilar hakan mot madrassen. Den blicken o glädjen när jag sa nemen gomorron Decibel, ja den går ju inte o motså.
Herregud kl va ju 5.30, dags o gå upp! LIVET ÄR ETT ÄVENTYR!! o Decibel tyckte de va dags att upptäcka skräddarbacken :)

nu är kl 7.20 o hon har just fått liv i husse med.


LIVET ÄR ETT ÄVENTYR! DET FINNS SÅ MYCKET ATT UPPTÄCKA =))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0