Midsommarhelgen

Midsommarhelgen firade vi i Rämshyttan och i Orsa. Började med Rämshyttan på midsommarafton, klädde och reste midsommarstång, dansade o sjöng (ne inte jag inte, jag hade ju Decibel i koppel o hålla reda på *ler*) åt god mat, fikade och hade det bra, barnen, rickard o svärfar badade! inte så farligt kallt i vattnet tydligen, även Decibel var så gott som i, hon vadade runt där hon stod bott så pass så både ben o mage o öron va våta! spännande med vattnet!
Det var som vanligt på midsommar rickards mormor, pappa (eva fattades oss och det var fruktansvärt jobbigt emellanåt när tankarna blev för intensiva... ) systrar me familjer, fastrar o kusiner! plus några till så många trevliga människor! mindre trevliga var alla knott som tyckte vi var goda, vi spelade lite brännboll som traditionen säger (fotbollsmatch eller brännboll är ett måste) men knotten var i stora moln så vi gav upp rätt snabbt!


pojkarna ville inte ha krans, Sebbe ville först men när den väl var klar så ångrade han sig! 
Så då fick Decibel ha den istället :)

Midsommardagen inleddes med en lugn promenad, bara jag o min lillskrutta! skönt o få lite egentid ibland! sen under dagen bar det iväg till Orsa, där var det oxå trevligt folk o go mat! på kvällen var det Eric Saade ute på udden. OJ va grabbarna blev glada när de fick veta att de va därför vi va i Orsa =)
Martin o "kusinen" Elvira stod längst fram o tjoade! de hade en lyckad helkväll, sebbe va nöjd ala delux över sin nya tröja me Saade på =)


Många kort har han tagit martin kan jag lova =)

totalt sett en lyckad midsommar....!


I helgen har dessutom altanen blivit så gott som färdig! är en överliggare över staketet kvar bara :) blev SÅ FINT! han är händig min gubbe! =)




fint va =) ska inhandlas lite nya möbler sen med någongång ;P

Imorgon är det dags för jobb... slut på semestern, en semester som mest varvats av oro och sen sorg... men vi har även hunnit med en del bad och sol, och haft en helt oki semester i övrigt, även om Danmark o Legoland blev inställt. Vi ska försöka göra något längra fram i höst istället kanske...

ne nu ska jag ta o förbereda morgondagens lunch samt kvällens mat, älsklingen är på jobbet men kommer förhoppningsvis hem snart så vi kan äta =)

gnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0