Några dagar. Många händelser.

Ja nu är det några dagar sedan jag skrev igen, några dagar men det har hänt en hel del känns de som!

I lördags var en tuff dag!
Den var ledsam, smärtsam men samtidigt otroligt vacker!
Det var så fint i kyrkan med alla blommor framme vid kistan, vi samlades där inne före alla andra, vi i familjen. Barnen fick varsitt ljus av prästen, sedan fick de gå runt i kyrkan o tända ljusen som var utplacerade, det var så fint! Tror även det var bra, både för oss och för barnen att få komma in en stund före, stå där framme och låta allt sjunka in, liksom innan allt började...
Begravningen var vacker, sånger och prästen som sa många fina tänkvärda ord, sedan gick vi tillsammans ut till den plats som blev svärmors sista vila. Det var jobbigt att säga hej då, lägga ner rosen och veta att det var över... En vacker plats fick hon dock att vila på... Sov gott nu Eva. Vila i Frid, saknad av oss alla!


 Foto: Hemma i trädgården. Av Emma.


Söndagen började vi med att bara ta det lugnt hemma, Rickard var iväg med sin pappa och systrar och mormor på gudstjänsten, hör väl lite till dagen efter en begravning då de läser upp namnet på den avlidna... Jag stannade hemma med barnen och tog det lugnt!

Sedan åkte jag o Rickard till nisses i smedjebacken, köpte ett altanbord! typ 3 meter långt och med 8 stolar! riktigt fint och framför allt stort o bra! Blev ett träbord i ungefär samma färg som trallen på altanen. Svarta dynor till stolarna blev pricken över i. Ställbara ryggstöd på stolarna med, riktigt härligt!

Rickard o barnen firade mig på söndagen oxå, en dag före eftersom barnen skulle till sin pappa på söndag em. Fick bla ett jättefint halssmycke med kedja som rickard o barnen tillsammans valt ut. =)
Världens goaste killar har jag! :)

Sen blev jag mer firad på måndagen med blommor till altanen, en superskön solstol och lotter mm. Hade en trevlig kväll på altanen i solen, ute i nya möblerna. Många familjemedlemmar som kom o fikade var det, trevligt som bara den! =)

Denna vecka har vi Dalecarlia Cup i Borlänge. Martin är med och spelar, det har gått riktigt bra för dem tycker jag! 3 av fem matcher vunna hittils, sen har de en match på fredag med men den blir inte Martin med på, de åker nämligen till High Chaparall idag med Roger. Som de sett fram emot denna resa! mina små cowboys :D

Torsdag idag och jag har världens huvudvärk. lite tur det är lugnt på jobbet, folk har inte tid o lust i värmen att engagera sig i bank o försäkringsärenden så kan inte påstå vi får stressa ihjäl oss direkt!
Inga mer planer för denna vecka, förutom lite grillning me lite kompisar på lördag då! =) o kanske smaka av vinet jag fick av mamma o Kjell nr jag fyllde år ;)

igår kvälls föresten va vi ner på stan en sväng o lyssnade på gamla godingar när Old Gold spelade! är ju mammas man Kjell som spelar gitarr o sjunger så är kul att lyssna =) sen gillar ju jag Beatles och är mycket Beatles de spelar, varvat me creedence, nån elvislåt och en del egenskrivet med! =) längtar till när de spelar nästa gång, då ska jag ha barnen med mig, de tycker oxå om att lyssna!

nehe nu ska jag väl avsluta innan jag skrivit så lång så ni inte ens orkar läsa hälften =))

hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0