MarkGrevinnan Av Ahlsbäck ;)

Är min nya titel, för tydligen är det så, när man flygit ballong att man blir döpt i champagne efteråt och får titel greve/grevinna av den plats man landat på =)

Vi startade i Koppslahyttan efter gemensam biltur dit från Borlänge centrum. Vi fick alla hjälpa till att plocka fram ballongen, blåsa upp den o värma luften i den innan vi svävade iväg, Najs! Men Oj va höjdrädd jag var i början, vågade mig inte fram till kanten av korgen utan stod typ i mitten, men efter en stund så släppte det och jag kunde njuta av utsikten! Borlänge är vackert från ovan!!!

Vi hade klarblå himmel och strålande sol som sakta medan vi flög gick ner bakom trädtopparna. underbart fint att flyga i solnedgången =))

I övrigt igår så hade jag en bra dag på jobbet och efter jobbet blev det en promenad runt sportfältet där jag fick sällskap av en vän jag inte träffat på länge, skoj o få bubblas vid lite, prata o skratta lite =)

sen bar det då iväg till ovan nämnda ballongflygning =)

slänger in lite kort som vanligt ;)


foto: koppslahyttan

stor platt ballong =)

foto: koppslahyttan
här börjar ballongen ta form

foto: koppslahyttan
här värmer vi upp luften så ballongen skall resa sig

foto: koppslahyttan
här är vi i korgen, värmer luften, redo att lyfta! OJ va varmt de va när man eldade

foto: Romme Alpin

romme alpin från luften =) på väg UPPÅÅÅÅT!

foto: Hessesjön & Stora (Lilla) Tuna Kyrka

foto: ovanför borlänge
vi fick varsin "snygg" hatt o ha på huvudet, den va bra o ha kan jag lova när det eldades!

foto: Stora Tuna Kyrka
min förkärlek till solnedgångar fick stillas lite, vackert värre!!!

foto: dalälven

foto: Ahlsbäck
Här har vi landat och blir döpta o bjudna på champage, kaffe o smörgås o pepparkaka efter en härlig tur uppe i de blå! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0