måndag idag :D

ajomen! så va ännu en helg slut! dem är ganska korta, helgerna! men denna helg har vi ändå hunnit med o klämt in en hel del!
vi har hunnit med o haft hem ett gäng trevliga människor på grillning! hade en riktigt skojit lördagsem/kväll som började med bad o sen grillning hemma hos oss på altanen, det kom ju dock en del regnstörtskurar så vi åt inne under tak! men han även med att vara ute o leka me Decibel, kasta pil, dricka öl o snacka skit ute oxå mellan skurarna =)

Söndagen ägnade vi först åt sovmorgon! så skönt så, sen tog vi en långpromenad i skogen, var väl ute en si så där 2 timmar, plockade svamp o bara knatade runt. Var jätteskönt ute :)
sen for vi och handlade blommor till trädgården (fick presentkort av kompisarna i födelsedagspresent o man är som barnen, pengarna bränner i fickan ;) kring 17 kom mina älskade små hem så då får vi ut till rickards pappas stuga o fikade o badade o hade de skönt under kvällen, sen hem o käka o lägga barn. mycket han vi med men ändå va helgen rätt kort ;)

måndag o vanliga rutiner igen, inget halsont kvar så i morse blev de en skön promenad i raskt tempo ett varv i spåret :)
nu jobba o ikväll inga planer alls, förmodligen mysa me grabbarna =)

slänger in lite bilder från helgen!

foto: skräddarbackskogarna
Det har inte blivit någon kantarellhund av henne än, hon har fullt sjå o valla flocken, dvs mig o rickard som är jobbiga nog o gå på olika håll i skogen =) men lite svamp i den stora korgen blev det ändå =)

foto: baksidan hemma
Visar vad vi lärt oss för kompisarna. Tass är skoj, hon har dessutom lärt sig att ge mig den tassen som är framför den handen jag håller fram så kan ta tass flera ggr i rad med varannan tass =)

foto: rämshyttan/talludden

foto:rämshyttan/talludden
Barnen tycker mycket om när jag gör halsband av näckrosor till dem =)

foto: rämshyttan/talludden
Svärmor har planterat så fina blommor ute i stugan förut, fick bara lov o fota dem :)

Det var vad jag hade o bjuda på för denna gång, martin är sällan med på kort mest för att han gömmer sig så fort kameran kommer fram ;)

hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0