go morron!

idag gick de hyfsat lätt o gå upp, ENBART för att jag vet att jag har sovmorgon imorgon! har varit sååå sjukligt trött den här veckan, o lite halsont o igår en fruktansvärd huvudvärk... men imorgon är de lördag o kurerare dag :)

igår då, åkte hem lite tidigare från jobbet, la mig o sov någon timme, då släppte huvudvärken! skönt! när rickard kom hem så åkte vi o köpte kantsten och blommor. hemma så grävde vi o la sten runt trappen vid altanen, så planterade vi blommor i krukor till altanen med, blev superfint! o är ju så stort så 6 stora krukor me olika väster har jag o de e inte ens trångt (gillar de) =)
Sen kom regnet innan vi va klara, så fixa de sista me gräset som skulle sås runt altanen gjorde jag i hällregn medan både älsklingen o hunden satt under tak på altanen o tittade på, gissa om de va söta när de satt där i skydd ;)

Jag fick lite tid över igår oxå så passade på o frisera till Decibel lite o duschade henne med, men va hon inte tycker om att bli tvättad, stackarn kan verkligen se lidande ut, men hon protesterar inte utan står still o fint :) bli klippt där emot tycker hon är lite mysigt, hon blir ju så ompysslad då =)

vi har börjat lite smått o träna D i att leta kantareller, inte för att jag egentligen har en aning om hur man ska träna upp en hund på sånt, men vi testar! skulle va skoj om de funkar o funkar de inte så kanske vi tar en kurs nästa år... hon har då börjat förstå det lite smått, de märks! svamparna vi hittade i morse var de dock jag som sprang på! såååå synd bara att de va så ytte pytte små! HOPPAS INGEN HITTAR DEM INNAN DE VUXIT UPP LITE O JAG PLOCKAT DEM :p

 Foto: hemlig plats!
mååånga kantareller! men så yttepyttesmå!

hoppas alla får en bra dag! =) kram o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0