Jag gör aaaallt.....

ah jag gör precis aaaaalllt för en godis o beröm av matte. Sådana dagar gäller de o passa på ;)

Hon är verkligen som en tonårig nu våran Decibel, ibland så stoppar hon kottar i öronen så hon inte hör alls vad man säger åt henne, gå fot? komma när vi ropar, stanna? ne ibland då fattar hon inte nåååå vad vi menar. Då blir matte arg. usch. Det gillas inte! hela Decibel kryper ihop o skäms, tittar man på matte med ledsna ångerfulla spanielögon måste ju matte förstå att jag verkligen inte kuuunde låta bli o inte lyssna... att jag liksom inte höööörde att matte visslade eller ropade allt hon kunde... viftar jag dessutom på svansen så borde ju matte oxå blir glad igen?! o visst blir hon det! man är ju liksom kär i den där busiga fröken! även när man är arg för att hon inte lyssnar på saker man VET att hon kan så kan man inte annat än älska henne. Fröken Goding! =)

men så kommer de där härliga ljusstunderna då hon gör allt, o då menar jag allt för att vara till lags, lyssna, fjäska o har man då godis, ja då kan man lära sig vad som helst i de stunderna tror jag! =)

Igår hade vi en sådan stund. Jag tog en godis i handen o märkte direkt på min fjäskande fialotta att hon var på humör för lite psykisk träning. Hon satt, låg, kröp o gav tass, helst allting på en gång :) äh tänkte jag, lika bra o passa på o leka in lite nya roliga saker när hon va på de humöret =)
Körde skall, vilket vi inte gjort alls förut. Tog inte många godisar innan hon förstod både kommandot och rörelsen med handen att det var låta illa en gång hon skulle göra :) kör ju mycket med handen och rör den på olika sätt för sitt, ligg o nu skall då. Hit kan hon oxå utan att man använde rösten, gillar det samspelet att man kan föra henne med hjälp av rörelser o inte bara röst =)

nå, varför nöja sig med en ny sak, vi testade på rulla runt med. även det fungerade faktiskt, något hon inte velat lära sig förut...

så två nya saker med en näve godis, ja ibland är min tonåring på bra humör ;) testat idag med o får väl kröa lite nu så det sitter ordentligt =) najs!!

ne nu har vi varit i skogen i regnet en 30 min,,, en blöt hund o matte har just slängt ihop en kladdkaka så fick vi besök av pontus o josephine nu så ska fika lite =)

ha en trevlig dag i regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0