Trimmning =)

Igår kväll var jag o malin till falun o lyssnade på Fredrik Steen som hade föredrag. För er som inte vet så har Fredrik levt med hundar hela sitt liv och jobbat mycket med bla att träna polishundar, idag är han väl mest känd som hundcoatchen från Tv :)
Föredraget var helt oki, även om det kändes lite som att det var på lite väl mycket nybörjarnivå för oss (haha lät skrytigt, men faktiskt, han pratade mycket om saker som jag anser är självklara, som jag anser att om man inte försår de, ne då ska man nog inte ha hund... Men kanske inte alla ser det som sunt förnuft som jag gör, va vet jag :) De va vilket som intressant och han va trevlig o lyssna på!

Efter falun åkte jag hem, då hade världens bästa rickard gjort mexicansk kycklingpaj och sallad, dukat fint och öppnat en flaska rött vin. Vi hade en mysig kväll framför tvn med god mat och mycket prat, mest om hundar haha jag blev väl inspirerad kanske =)

Idag väckte Decibel mig kring 6.30 då tog vi bara en kort promenad och sen hem till sängen igen, SOVMORGON. oj så skönt det var! vi låg till 9 idag, kan inte ens påminna mig om när tom rickard sov så länge *skönt*

Hunnit med o baka lite inför stundande kalas, samt städat och varit på djuraffärn och köpt trimsaker till Decibel.

Trimmningen då!
ja ni,... det var första ggn jag någonsin trimmat en hund, Decibel stod riktigt still o fint. Rickard fick dock va med o hålla henne lite. Vi ställde upp ett bord på altanen och stod ute i solen.
Hon vände bort huvudet lite och ville inte riktigt va med när vi klippte öronen, men det gick bra. Tror Decibel var duktigare än mig ;) va lite svårt o veta hur man ska stå o så där för o komma åt på bästa sätt, men tror resultatet blev OK. Behöver nog inte skämmas över henne iaf =))

Martin har föresten bestämt att vi MÅSTE köpa grönt och vitt garn och be moster Erika sticka honom en bragehalsduk, sen ska Decibel oxå ha en, för han vill att hon är hans lags maskot när de har matcher i sommar. Tja varför inte, hon kasnke klär i grönt ;)

Ne nu ska jag hämta Erika jag sen ska vi hem o fixa paket innan vi ska gå hem till Linnea och fira henne. Hon fyller 30!! oj oj och nästa år är det min tur! tiden går fort när man har roligt =)))

Ha en bra helg alla härliga människor där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0