Tråk väder!

Ja idag var det inget höjdarväder ute!
Drog på mig mössan i morse när Decibel hade väckt mig o de va dags för promenad! 
brrr ruggigt värre ju!
Var lagom trött först när vi kom ut, klockan va ganska precis 5.30 när hon kom o buffade på mig, väckarklockan behövs inte när man har hund tydligen, hon är som en klocka nämligen! Vilket ju är kanon! är skönt me lite fasta rutiner mitt i allt det nya som hundägandet ju innebär.
När vi hade varit ute en halvtimme ungefär började jag piggna till, först gick jag som en zombie och Decibel fick roa sig med att lukta på den spännande världen.
Men sen när jag väl piggnat till så kastade vi lite kotte, JÄTTEKUL! hon springer o hoppar som en liten tok när man leker med henne, så himla söt =)
men vissa av hennes skutt gör så man undrar om det inte är en gnutta känguru i hundar!? är de månne släkt på håll?! =)

vi tränade lite smått på o gå fot med, några meter åt gången så där, hon verkar tycka det är jätteskoj när man tränar lite, det känns som om hon verkligen tycker om att vara till lags o få allt beröm! hon riktigt pratar med hela kroppen o tycker själv hon är SÅÅ duktig när man berömmer henne! är verkligen en jättehärlig hund att ha o göra med! =)

Igår hoppade hon dessutom in i bilen själv flera ggr, man får lirka en del o fjäska lite med godis. Men hon börjar förstå att matte blir jätteglad när hon hoppar in själv så då gör hon det. duktigaste lilltjejen ju!

Blir mycket bloggande om vår nya familjemedlem nu känns de som, men de får ni överleva ni som läser! kretsar ju rätt mycket kring henne nu så klart!

Ha en toppendag alla glada! o ha en RIGTIG GLAD PÅSK med =))

 

KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0