Tragiskt...

tragiskt, så tragiskt det kan bli, ändå räcker ordet inte till, det känns som ett klent ord i sammanhanget... En kollega till mig (dock från ett annat kontor) avled igår i cancer. hon blev 33 år... två små barn har hon och tankarna blir att snurra... det är så fasansfullt, så orättvist så FEL. Jag kände henne inte, har bara träffat henne ett fåtal ggr, pratat med henne i tel någon gång... men tankarna blir ändå många, och jag lider med de som var henne nära, lider med hennes familj och tårarna stiger till ögonen när jag tänker på vilken ångest hon måste ha haft på slutet, tänker på hennes små barn... tragiskt är ett litet ord i sammanhanget men det är ändå ett ord som någorlunda beskriver det hemska som hänt...



Idag är det onsdag. jag var sååå trött i morse när klockan ringde! men tror Decibel lärt sig att när den ringer, då får hon komma ut! för direkt den ringde så kom hon fram till sängen o gossade in sin nos i min hand o mitt ansikte. Hon är för go när hon kommer på morgonen och säger god morgon, hon är så kelsjuk så hon skulle nog helst vilja krypa innanför skinnet på mig =)
vi tog en skön skogstur och sprang bland annat ihop med ett rådjur, en himla tur Decibel lyssnar så fint som hon gör för hon var lös! usch blev lite rädd att jag skulle bli utan hund men tydligen är jag iaf roligare än rådjur eftersom hon valde att komma till mig istället för att springa efter rådjuret iväg till skogs!!

ikväll ska jag jobba över, vi har möte så kommer väl hem kring 21... blir en lång arbetsdag, men måste åka hem en sväng på em o ta ut lillflickan, för rickard slutar 19 idag, o vägrar då låta henne va själv från de han börjar efter lunch tills han kommer hem, så åker från jobbet o tillbaka igen, tur vi har flexmöjligheter :) så får vi hoppas det är ett givande möte sen!

i morse va de provtagning på sebbe igen, hoppas det såg fint ut, ´håll en tumme e ni snälla!!! väntar kallese till sthlm o huddinge sjukhus snart, är dags för ett besök dit igen i maj,,, tur iaf att lillkillen tycker de e skoj o ¨åka till sjukhuset i sthlm, för de gör inte jag,,, tycker de e långt bort, men visst. bra o trevliga läkare o sköterskor har han där iaf =)

ne nu ska jag jobba på jag!



ta hand om dig själv, nära o kära. ta tillvara allt bra du har i livet. livet kan vara så mycket kortare än vi tror, bättre att må bra idag, än att planera in att försöka göra det sen!

Kommentarer
Postat av: stina

så sanna ord om livet, man vet inte vad som väntar i morgon

2010-04-22 @ 21:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0