Så har vi...

...Fredag igen då =)

efter en bra arbetsvecka, känns som om jag kommit ikapp lite med saker som varit liggandes, så är det då fredag och kortdag idag! det jag ser mest fram emot me helg är inte o va ledig egentligen utan att jag kan få sovmorgon =))

jag min morgontrötta människa är inte riktigt van ännu (frågan är om jag nånsin blir det?) att gå upp så tidigt som 5.30. Decibel däremot har lärt sig tiden så hon kommer ugnefär två min innan klockan ringer och gossar in nosen under mitt täcke... sötisen! jag är ganska svårstartad men när vi väl kommit ut så är det ju så skönt!

igår hade martin fotbollsträning och jag tänkte att det är ju ett bra tillfälle o träna D i att vara med bland folk, barn o bollar, utan att få va med o leka med dem... Det gick jättebra!
Började med att gå iväg från planen ut på ett fält o leka. Passade på att träna lite med.
Sitt o Stanna sitter fint, hon sitter still o jag kan brukar knata iväg en sisådär 4-5 meter, hon stannar tills jag säger varsegod eller kom =) då kommer hon flygande!
Vi hade jättekul igår och hon fick både sitta o ligga o stanna. Ligga är lite svårare men det går! =)
Sen har hon börjat kunna skillnaden på "kom" och "hit" vilket jag tycker är lite kul, kom säger vi oftast och det är samma innebäring som när vi visslar på henne med pipan. Hon kommer, och sätter sig framför mig och tittar på mig, o då kommer belöningen. I form av godis/bus/en klapp/ett varsegod o spring o lek igen/eller att matte sätter sig på huk o pussas lite =) finns verkligen hur många sätt som helst o belöna en så go o glad hund på =)
"hit" menar jag lite mer bestämt att jag vill ha henne vid min sida, som när hon går fot... leker in det med henne genom att gå samtidigt som jag säger hit, då kommer hon o så säger jag gå fot, o fortsätter. då hamnar hon liskom i "hit"läge automatiskt och det har fungerat jättefint, så nu börjar hon kunna "hit" även när jag står still o ropar in henne =)
det är härligt o lekträna med en hund som är så lyhörd, som liksom verkligen vill och tycker livet är roligt =)

i övrigt så lärde vi oss lite vad gräva är igår med, fanns nämligen fullt med sorkhål på ängen o OJ va spännande de va att gräva i =)) hon va helfjollig o jättesöt me jord över hela nosen när hon kollade upp, tyvärr han jag inte med me kameran, nästa gång martin har träning där så ska kameran va beredd :P

fotbollen då!? tja hon fick ju leka av sig först o sen fick hon faktiskt va lös bredvid planen o hon lyssnade så fint så, va inte in på plan en enda gång, försökte kanske två ggr men de räckte att jag lockade lite lätt på henne så vände hon o kom till mig. Kärlek!!!

Kvällen igår blev lång! vi kollade på Avatar. Helt oki film i övrigt!! men blev sent så imorse va man TRÖTT! men men nu är de ju helg så!

o decibel då, hon är då så trött på kvällen så när vi ska ut på sista kissturen vill hon helst att vi går utan henne ;)

ne nu har de blitt långt de här inlägget... ska ta o avsluta me o önska alla en rolig sista april!! vi ska bara ta de lugnt o grilla lite o umgås me vänner :)

hej o hopp på er!

Kommentarer
Postat av: emma

innebäring!? vet inte vart jag fick de ordet från, finns de ens?! nå ja, va nog snarare innebörd det skulle stått... =) innebäring skrattar

2010-04-30 @ 11:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0