Lagom seg =)

Idag har varit ännu en härlig dag!

Är som jag sa till "frugan" tidigare -Jag är så himla nöjd med livet!! En underbar sambo, två härliga barn, ett hus jag trivs så himlans bra i, ett jobb jag tycker om att gå till, körkort o bil, en härlig familj faktiskt två härliga familjer då jag ju har rickards med, härliga vänner, Lindas hästar att pyssla med och nu även hunden jag velat ha sedan jag var i 11 års åldern och pappa fick lov o göra sig av med vår Ezzy. Livet är komplett, eller ja, så gott som iaf....... Finns så mycket positivt o bra i livet om man bara tänker till lite, är så lätt att ta saker för givet när man väl har dem, ibland är samtal som det vi hade idag så nyttiga, där man verkligen njuter av livet och säger högt hur mycket man faktiskt trivs och hur mycket bra man verkligen har runt i kring sig! självklart vaknar man ibland och tycker det mesta är kass... MEN egentligen, OJ va bra jag har det =)

Började morgonen med den numera obligatoriska  promenaden med lek,bus o självklart rastning. Hon är då helt torr nu verkar de som, inga olyckor på nätterna och har inte varit några på dagtid sen långfredagen heller, trots att hon varit hemma själv lite för o öva, går jättebra! ännu kan det såklart komma en olycka, hon är ju fortfarande "bebis" =) men är ju skönt så klart när det inte händer olyckor =)

efter morronpromenaden så väckte vi barnen och gav dem o decibel frukost samt vinkade hej då till husse när han for till jobbet. Lämnade barnen på fritids en sväng o for sen till Frugan o åt frukost me henne o viktor, mika sov efter nattskift. Sen for jag o Fru till stallet och red i det underbara vädret!!! såååå skönt! så himla skönt =)
vi tog en ganska lång men långsam tur, skrittade i stort sett hela tiden!
tog lite kort gjorde vi med, me våra mobiler (bra det där me snöre på den!) :P ah lite tok blev de som vanligt när vi två umgås! slutade med att malins mobil åkte i backen =( men hon flög av hästen o tog upp den o gjorde ren den, sen skulle hon upp, vi red barbacka! o hästarna är ju inte så jääättestora då de e islänningar, men oj va vi skrattade åt att de va så svårt o komma upp, tror hon kom upp på 5-7 försöket någe sånt ;) inte lätt när man börjar bli gamla och stela och inte har vanan inne som när man var yngre o red JÄMT! slutade med att jag sa att man egentligen ska hoppa av emellanåt bara för o öva på smidigheten o hoppa upp... de skulle jag INTE sagt när jag hade frun med mig för de slutade ju med att hon tyckte minsann de va min tur o testa så jag hoppade av o fick sen skrattandes försöka kravla mig upp, gick efter några om o med, ska nog verkligen öva mer =)))

efter ridning så hämtade jag barnen så åkte vi hem till decibel, lekte på baksidan med tennisbollarna o hade riktigt skoj, sen kom linnea, saga o bertil hit på kaffe. Alltid trevligt med besök! Saga lånade min telefon o kollade på kort, hon verkligen älskar att kolla på kort tror jag =) Finns en del bilder på Decibel där i ( nehee tänkte ni nu va?! nå jag erkänner ju iaf att jag mest babblar om nya kärleken, blir lätt så) i alla fall så kollade Saga på kort och säger - Åh här är PUSSIBEL!! ah varför inte, nog är hon en liten PUSSIBEL allt, hon älskar att pussas så blev ju rätt fast de blev fel =)) sötsaga!

Nu har vi ätit o barnen lagt sig, dags o slappna av i soffan för mig o rickard. Decibel sover redan sött i sin biabädd här bredvid soffan. Blir en kisstur igen sen innan riktig läggdags i bädden i sovrummet.

gnatt på er!!


Leka ute med småhussarna är härligt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0