aj...

vilken härlig start de va på denna dagen då...
strax innan 4 satte den då mycket omtyckta katten Alf igång att skrika... försökte ignorera honom en stund men det gick inte, så klev upp ur min sköna säng för o släppa ut katten.
När jag gick upp så ja då vaknade ju Decibel med, hon följde mig till dörren så skulle jag släppa ut katten, som VÄGRADE gå ut för att Decibel va bredvid mig, fjantkatt! han kan då gå in o ut på dagarna även om hon står bredvid men inte inatt, han sprang o gömde sig, jag jagade rätt på honom o fick ut honom, o när han väl va ute, så ja då hade ju Decibel hunnit vakna o självklart vill hon kissa då, så släppte ut henne med på baksidan så hon fick kissa, sen gick vi o la oss igen... Men kunde jag somna om?! nee bara låg o va irriterad på katten som väcker mig VARJE natt. undrar ibland varför inte rickard bara kan vakna o gå upp, men han sover trots kattens skrikande. *suck* men SNART ska det in en kattlucka så får han gå ut bäst han vill på nätterna medan matte sover =))) *längtar*

5.30 ringde klockan o de va dags för mig i Decibel att gå ut en sväng =)
igår kväll när vi var ute så var hon precis hur sprallig som helst men idag var hon lite lugnare igen, vi kastade lite boll uppe i skogen lekte o busade =) sen gick vi via en cykelbana hemåt, hade henne lös då det den vägen går rakt genonm skogen, tränade lite "fot" jätteduktig är hon, har man lite godis i handen går hon fot hur lätt som helst, o nu gick vi lite även utan godis, bara genom prat o beröm och hon gick jättefint, vi testade o springa lite en bit o de gick bra, sen plötsligt såg hon någe skoj i diket o sprang rakt in framför mina fötter så jag föll som en fura rakt i asfalten... AJ. skrubbade mig fint på ena handen, o Decibel, ja hon såg mest fundersam ut, undrade väl varför jag är så knäpp så jag springer på henne ;) o sen undrade hon nog vad jag gjorde på backen med, är ju mest småhussarna som brukar kravla runt o leka i snön annars ;)

ah de va en blandat bra o dålig start på dagen ;)


ut o rida ikväll, hoppas jag inte ramlar av eller någe sånt nu bara,,, hehe tar nog sadel för säkerthets skull :P längtar till Decibel blivit äldre o mer van mig och även hästarna så småningom, ska bli kul o kunna ta med henne ut =)

ha en bra dag på er =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0