Haft en sååå skönt helg =)

Mest bara varit hemma och grejjat lite.
Martin sov hos Isak på fredagen så hade bara Sebbebus hemma, han mös när han fick rå om oss för sig själv, låg i soffan med huvudet i mitt knä på kvällen, men vi va så trötta så blev ingen "uppesittarkväll" utan han kom i säng redan vid 8... På lördagen städade vi som vanligt, vi har fått en fin rutin där så de går ganska fort =) Sebbe var så duktig så och plockade undan de som va stökigt på hans rum vilket inte är mycket, är helt impad över vilken ordning han håller sen han fick nytt rum..... är ju längesen nu, men är första ggn jag bett honom städa sen dess och då var det lite grejjer på golvet, tog honom 5 min kanske... =) duktig kille!
värre va de på martins rum, där ser jämt ut som jag vet inte vad... grejjer överallt typ, men jag röjde undan där eftersom han var borta så vi kunde dammsuga där med... o när han väl kommer hem med Isak så frågade jag om han inte skulle säga tack när jag hade städat åt honom, men de hade han inte ens lagt märke till när han kom in i rummet, skitungen där. Så himla go, han sa tack ändå ;)

Ungarna har blivit riktiga pysselbarn, de har ju tyckt om o snickra sen vi fick ordning på versktan, de är typ jämt där ute o bygger allt möjligt. Men nu har de börjat SY (!) oxå. Martin o Isak satt o sydde nästan hela söndagen, sydde små väskor med öglor så de kan hänga dem i bältena, där i ska de han hemliga saker när de är ute och leker. De e riktigt påhittiga och satt med nål o tråd o kämpade på =))

Bio har vi med hunnit med i helgen, va på Ice Age 3 igår kväll, den va rätt skoj, tycker dem är ungefär lika bra alla tre filmerna faktiskt =)) o så är de ju lite skoj o ta med grabsen ut på sånt där även om det såklart alltid ska va småtjaffs om vem som ätit mest popcorn eller vem som ska sitta vart osv... =)

lämnade barnen hos Roger efter filmen, satt o va halvdeppig hela kvällen, fattar inte att man inte bara kan vänja sig... HATAR känslan av tomhet och misslyckande när de är borta. Känslan kom tillbaka när jag mötte hans bil imorse på väg till jobbet... han skulle lämna grabbarna i skolan... Känns så FEL att passera sina egna barn... svårt att beskriva känslan men det gör på något vis ont att inte alltid få ha sina barn hos sig... nej inte skriva mer om de nu. det är som det är och det är den bästa lösningen i den här situationen....

Efter att barnen landat hos Roger så åkte vi till svärfar o hjälpte honom med ett kranbyte, sen va de hem, ta en promenad, äta och basta innan man bäddade ner sig o somnade gött =))


nejmen jobba på nu då =)

hej hopp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0