Ett helt gäng med småhästar och en ringrostig Emma...

Det finns en del hästar hos Gunilla nu, söta föl me ullig päls, ston och hingstar. En gammal bekant i Flis. Han kom till henne när jag var där som liten hästtjej. Han o en till hingsunge kom i flickrosa grimmor. visst va de söta men vi tyckte väl inte de va så där jättevackert me flickrosa på hingstar *skrattar* skulle velat se avelshingsten Flis i rosa nu ;) NOT! snygg e han iaf.
Sen fanns där avkommor efter några av hästarna jag pysslat med förut och det är ju lite skoj =)) men kommer väl dröja innan man lärt sig vem som är vem där ute! Flis ja han bör man ju känna igen... Nora med, henne tog jag ut igår medan Gunilla tog deras nyförvärv, en riktigt fin Nordisflicka på 1,5 år som heter Iza. Jätteläcker färg och så fin att se på! vi tog en skön tur in i skogen. Nora var jätteduktig, var första gången hon hade sele och huvudlag på. Jag började med att leda henne men testade sen att gå bakom och tömköra, o hon var sååå duktig. i början var hon nog lite förvirrad o undrade varför jag gick BAKOM henne för hon ville gärna komma runt till mig, men efter ett tag så förstod hon att det visst skulle vara så och gick jättefint, vi både skrittade o travade o gjode lite halter. Men nog är man lite ringrostig, har inte tömkört på länge och det tog en stund innan man kom in i det igen med långa tömmar osv. Men oj så kul de va =) o sen känner vi ju inte varandra jag o Nora heller så även om det gick riktigt fint kan det ju bara bli bättre! =) Iza gick riktigt fint hon med! tror de tyckte de va skoj o komma ut =))

på torsdag är de dags igen! najs!

när jag kom hem hade älsklingen gjort mat, kycklingsallad! mums =) han är så himlans go!

idag ska jag hem efter jobbet, sy klart Sebbes spindel"dräkt" som han ska ha på hallowen discot på fredag, sen ska jag hämta Johanna i stallet där hon rider =) 
 
ha en bra dag alla =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0