Svin(influensa)orolig

Sebbe mår inte bra, han har kräkts och varit dålig i magen hela natten, ingen feber dock.
Vi får hålla koll på temp och allmäntillstånd. Jag hoppas, hur konstigt det än låter, att han har magsjuka.

För tänkt om det är influensan... usch vill inte ens tänka på vart det kan leda för min kille som ju äter immunhämmande medicin, som ligger i riskgruppen men som INTE fått sitt vaccin än...!

Medan i storstaden Sthlm så har denna vecka "vanliga" barn & vuxna börjat vaccinerats, o för o inte tala om i Leksand där de viktiga spelarna vaccinerats, det är ju bra så de inte blir sjuka och måste ligga i säng istället för att spela hockey, klart som fan de ska gå före en liten obetydlig sexåring som ligger rejält i riskzonen för att till o med dö av influensan... Jag har ju inga massa pengar att betala medicinen för, utan får vackert lita på att skattepengen ska räcka till det.
Nej jag är inte bitter bara jävligt förbannad på att pengar ska styra en sådan här sak, och för första gången någonsin, avundsjuk på de som bor i den mer betydelsefulla staden Stockholm.

Nå. min röst hörs inte så det enda jag kan göra är att åka hem och krama om mina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0