Jag blir så arg!!!

Jag blir så arg, och förbannad, besviken och ledsen!

Jag förstår verkligen inte hur F*N vissa människor tänker! HUR kan man som en vuxen fullt frisk människa, ens tänka tanken på att gå före i "vaccinations kön" hur kan man leva med sig själv när man tar vaccin fast man egentligen inte har större behov än någon annan?!
Som våra kära hockeyspelare och politiker, dem är så väldans viktiga!! så viktiga så speciella så dem är självklart med värda.
Deras liv är självklart mer värt än tex mitt barns liv, mitt barn som ligger i riskgruppen, som är njurtransplanterad och äter immunhämmande medicin. han ska få vänta YTTERLIGARE två veckor innan han får vaccin mot svininfluensan. Medan dessa fullt friska människor går före och vaccinerar sig... jag kan inte förstå hur det får vara så i dagens sverige. Jag trodde vi hade kommit längre än så... Jag säger inget om att min son kanske inte är först av de i krisgruppen, men jag blir fan arg när människor som inte överhuvud taget har någon bakomliggande sjukdom knuffar sig före i kön... någon slags rättvisa trodde jag vi hade rätt till i vårt så moderna samhälle...

Undrar hur dessa människor skulle må om de hade behov av något och jag kom och tog det framför näsan på dem utan att ha detta behov. Undrar hur de skulle må om jag tog något som kan innebära att jag utsätter deras BARN för livsfara?

HUR tänker de när de gör så här!? inte alls antar jag! kan inte annat än vara arg så jag kokar när jag läser om detta i tidningarna...


Jag brukar inte bry mig så mycket över vad som politikerna gör, om de råkar äta dyrt, bygga en dyr bastu eller dylikt så visst kan man tycka det är knepigt, men jag brukar ärligt inte bry mig så mycket. MEN NÄR DE SÄTTER SIG SJÄLV FÖRE MITT BARN I EN SITUATION DÄR DET KAN HANDLA OM LIV ELLER DÖD, DÅ j*VLAR BLIR JAG ARG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0