En riktigt skön kväll...

...hade jag igår!

slutade en halvtimme tidigare, var så lugnt så flexade ut vid 16. for till Blomsterlandet och köpte en rosbuske och lite prästkragar till landet vid stenen på baksidan hemma.
åkte hem och rensade de landet, insåg att blommorna där har lite att ge än, så de fick vara kvar. knatade runt lite och funderade, sen hamnade rosbusken på gräsmattan en bit från landet, rätt fint me den mot stenarna (stenmuren) bakom =)
prästkragarna fick hamna i en vit kruka ihop med en röd ros på framsidan så vi fick lite mer blommor där, så fint så!

efter detta lilla pysses rensade jag landet till häcken på framsidan, det behövdes verkligen, så mycket finare nu när häcken inte är full i gräs oxå haha :P

gubben kom hem o grillade lite kyckling åt mig o sen så klippte jag häcken oxå. kände mig så duktig så när jag va klar, o lite lätt sönderriven på armar o händer känner jag mig med men det gör inte så mycket, små skråmor läker ju fort o att arbeta med handskar är jag kass på, tycker de bara är i vägen :)


när landet va klart o häcken klippt hade gubben gödslat och moss GTIat på baksidan och sidan av huset så nu kan vi känna att vi gjort varsin nyttig insats.
strax efter halv nio kom Magnus o Tina på besök, de hade blåbärspaj med sig :P mumma! satt ute på altan o snackade lite o drack kaffe, sen vart de kallt så vi gick in.
snart dags för Tina o dra till USA, så jefla spännande. hade jag varit hon hade jag nog varit mer än dödligt nervös! :)

ja sen va de lite Tv o somna i soffan. mys ;)

summam av kardemumman *skrattar* är att det var en skön avkopplande kväll där jag skrotade hemma i trädgården o njöt av lugnet och solen. bra medicin för själen o va ute o påta lite i lugn o ro ibland =)

nu jobbe vidare!

hejsan hoppsan lillebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0