NU...

...Känns de som om de går åt rätt håll. Åt mitt håll =) o de känns som en lättnad och ett lugn lagt sig inom mig. Visst väntan är inte över, men att veta att den kommer gå över, det är skönt. Ända sedan Ezzy försvann ur mitt liv, fan va knäckt jag va då... ända sedan dess så har jag väntat på att det ska finnas tid och plats i mitt liv för en ny vovve, jag har längtat och väntat. NU tycker ju jag att det är dags, livet är ordnat. jag vet vad jag har, vilken tid jag har o inte har, jag vet vart jag bor o med vem och jag vet att det är så här jag vill ha även min framtid. med andra ord så har jag kommit dit jag ville komma innan jag har känt att jag kan erbjuda en hund ett bra liv... men så har ju ångesten funnits där, eftersom jag känt att jag är ensam i den längtan, och har man en sambo så måste man ändå vara två om beslut... men precis när jag kände att ok, jag får lägga undan den drömmen. ledsamt men sant, det går inte. visst jag VILL ta ansvaret, jag vill vara den som i huvudsak tränar eftersom det är det jag tycker är kul med hund. men vi är två och vi måste vara två för att det ska gå ihop... men precis när jag säger att ne men vi skiter i det här då, jag får acceptera det. då säger han att ne du kan ju inte lägga ner iden nu när jag börjar gå med på det =) han ÄR verkligen världens underbaraste...! så nu har vi spekulerat runt lite på olika raser och på hur och när. än är inget bestämt men nu kan jag iaf känna att jo da, EN dag så kommer vi ta hem en hund, och med det kan jag slappna av och känna att framtiden, den kommer bli lika bra som nutiden =)

Idag är torsdag, imorrn fredag! nehe visste ni de? bra att kunna veckodagarna ;) well på fredag julfest med jobbet! kan bli skoj! bästa är att älsklingen lovat hämta mig när jag vill hem så jag slipper vara knyten till någon busstid... i helgen sen ska jag o linnea baka munkar =)) GOTT! hehe leendet spred sig över hela rickards ansikte när jag berättade vad vi skulle baka. =)

over and out. från en numera lockhårig (heter de så?) emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0