NyA RuTinEr...

...Hemma på morgonen.

06.05 sebbe vaknar och frågade om han fick gå upp, jag bad honom sova en stund till (trött?! jag? hehe)
06.15 ringde klockan
06.20 gick jag upp och satte igång tekokaren, dukade fram frukost. Sebbe satt i sängen o läste, så jag sa åt honom att han kunde klä sig vilken han snällt gjorde, tog fram kläder själv.
06.30 pussade rickard hej då och sen tog jag en dusch.
06.40 lyckades väcka martin.
06.50 lyckats få upp martin och fått honom (tröttisen) att iaf få på sig kalsonger så vi kunde sätta oss o äta.
07.00 alla mätta och belåtna, martin pigg. han klär sig och jag dukar av.
07.05 slänger in nattens tvätt i maskinen på snabbprogramet 15 min.
07.10 bägge barnen redo att åka till skolan, bad dem sätta sig i soffan o ta de lugnt en stund, plockar ur diskmaskinen och fyller den på nytt.
07.20 flyttar tvätten till torktumlaren o startar den.
07.25 på med skor och barnen sina hjälmar, de cyklar, jag tog bilen (ville inte cykla när de duggregnade)
07.45 har jag lämnat två glada barn hos deras lärare och kompisar, glidit ner till jobbet och loggar in där.

inte ett tjaffs på hela morgonen, inget massa tjatande, inget massa stressande. bara så himla skönt! och dessutom kändes de skönt att få sitta ner o äta ihop o prata en stund på morgonen!

kanske blir lättare o vakna nu om vi lyckas med såna här fina morgnar tillsammans!



igår kväll lyckades jag lura med mig pontus på en promenad, vilket iofs inte är så svårt då han ju gillar o motionera hehe vi tog ett varv i spåret hemma 2,5 km. inte så jättelångt men ändå skönt o göra något.
sen när älsklingen kom hem så åt vi kycklingkebab och sen var det i stort sett dags för sängen för barnen. sebbe somnade nästan vid bordet så trött va han efter sin första lekisdag! =)

hade en lugn skön kväll där vi bla donade med barnens cyklar lite så de kunde cykla idag! sen slappade vi i soffan o jag däckade nog vid 10 :)

nehe ni får ha en toppendag!
hejhopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0