Veterinären...

Imorse vaknade jag av mattes väckarklocka! Älskar när den ringer! matte klädde sig så tog vi en sväng upp i skogen, sen fick jag min frukost och efter det skulle vi tydligen åka bil!

Efter en liten stund i bilen så fick jag hoppa ur vid ett hus, där inne luktade det av massa spännande djur! jag hade fullt sjå o lukta överallt! matte o husse gick med mig till en våg, nästan 20 kg väger jag nu! jag börjar bli stor! =)

sedan fick jag stå på ett bord medan en snäll tjej kliade mig i pälsen o pratade med mig *skönt* hon pratade med matte o husse o frågade massor om vilken mat jag äter osv.
I alla fall så sa veterinären att det var något som heter Stafylokocker som gjorde att jag hade fått lite utslag i huden, jag fick tabletter som skall ta bort infektionen oxå fick matte o husse köpa ett nytt schampo till mig som ska vara bra. Hoppas det slutar klia nu och att jag slipper få såna här prickar igen! Veterinären trodde att det kanske hade blommat ut pga den varma sommaren och eftersom jag löper nu...

resten av dagen ska jag vara hemma med husse och ha det bra! o ikväll kommer matte hem, får se om hon har några roliga upptåg på gång! =) det brukar hon ha!

puss på er/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0