Onsdag!

Idag sov matte länge, när hennes klocka väl ringde blev jag jätteglad, den brukar innebära skogspromenad! men matte släppte bara ut mig utanför huset, sen gick hon in i duschen. Jag blev lite besviken men sen när matte for så var husse kvar. Så vi har haft en mysdag ihop istället! Varit ut i skogen mitt på dagen också har jag sluppit vara ensam hemma. =)

När matte kom hem från jobbet så blev jag JÄTTEGLAD för även om jag har sällskap av någon av husse eller matte så blir jag lika lycklig ändå när den andra oxå kommer hem!

Ännu gladare blev jag när matte satte på sig träningsbyxor och när Pontus kom, då VET jag att det blir promenad! matte, husse och Pontus tog med mig ut i skogen, vi gick o gick, jag fick springa lös o bara njuta av alla härliga dofter. Lite småjobbigt bara o hålla koll på de där människorna som inte kan hålla ihop! måste springa mellan o kolla så ingen tappar bort sig, man vet ju aldrig!

När vi kom hem kände jag på mig att matte hade något i görningen och mycket riktigt, så smutsig som jag var tyckte hon att jag behövde tvätta mig! usch! när hon lockade på mig o gick mot badrummet så gick jag till husse istället men matte ropade på min o såg lite sträng ut så jag följde med iaf, sist fick hon bära dit mig för jag gillar inte o duscha, men idag gick jag själv o då blev matte glad o jag fick godis redan INNAN hon hade duschat mig?! helt toppen! sen hade jag tur så hon badade mig inte riktigt, hon bara sköljde av det värsta med vatten o sen torkade hon mig länge med handduk och det är lite skönt faktiskt, så fick jag lite godis igen när hon var klar, hon tyckte jag var duktig, det märktes!

nu har jag precis ätit upp all min kvällsmat, var hungrig efter skogen, och ligger i min biabädd o slumrar.

imorgon ska jag till veterinären, jag har nästan som något slags eksem som kliar på magen, matte tror jag bara är torr i huden men hon har ändå bokat en tid hos veterinären så de får kolla det. Håll en tumme för mig att det går fint där imorgon!

tass på er! / D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0